در هسته خود، تصویر متحرک یا موشن گرافیک هنر استفاده از طراحی گرافیکی ثابت و به کار بردن انیمیشن در آن است.استفاده ترکیبی از متن، اشکال و تصاویر برای ایجاد یک تجربه بصری جذاب.
این نوع ویدیوها را در همه جا مشاهده کرده اید، از تبلیغات، ویدیوهای صفحه ورود، آموزش ها و تیتراژ فیلم ها و…
معمولاً با موزیک ، انیمیشن های موشن گرافیک به انتقال بصری پیام به مخاطبان شما کمک می کند. به نموداری فکر کنید که میله ها به آرامی در حال افزایش هستند تا به صورت بصری افزایش سود را نشان دهند.
تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن
همپوشانی های زیادی بین این دو وجود دارد و تشخیص تفاوت می تواند سخت باشد. فقط به استفاده ما از اصطلاح “انیمیشن موشن گرافیک” نگاه کنید.
انیمیشن یک اصطلاح گسترده است که بسیاری از هنرهای بصری از جمله موشن گرافیک را در بر می گیرد. تفاوت اصلی این است که موشن گرافیک بر روی اشکال و تصاویر تمرکز دارد، در حالی که انیمیشن بیشتر داستان و شخصیت محور است.
موشن گرافیک لوگویی است که بر روی صفحه نمایش پرواز می کند، در حالی که انیمیشن لوگوی شخصیتی است که به عنوان یک شخصیت در حال صحبت با مخاطب است.
این یک خط ظریف است که این دو را از هم جدا می کند و بسیاری از زمان ها از انیمیشن و موشن گرافیک با هم در یک ویدیو استفاده می شود. یک قانون کلی خوب این است که هدف اصلی موشن گرافیک نمایش داده ها و انتقال پیام به صورت بصری است. انیمیشن تا حد زیادی با سرگرمی و داستان سر و کار دارد.
چه زمانی از موشن گرافیک یا تصویر متحرک بهتر استفاده می شود؟
ممکن است ایده ای پیچیده و انتزاعی داشته باشید که توضیح آن تنها با کلمات دشوار است. پشتیبانی از توضیحات شما با موشن گرافیک یا تصویر متحرک راهی عالی برای کمک به مخاطبان برای درک پیام شما است.
به «ابر» فکر کنید، فضای مجازی که دادهها در آن ذخیره میشوند. هنگامی که برای اولین بار توسعه یافت، سازندگان آن تلاش کردند تا دقیقاً نحوه عملکرد آن را برای افراد عادی در خیابان توضیح دهند.
استفاده از موشن گرافیک یا تصویر متحرک برای نشان دادن اینکه چگونه دستگاههای جداگانه با ابر ارتباط برقرار میکنند، راهی قدرتمند برای نشان دادن نحوه کارکرد آن خواهد بود.
بسیاری از شرکتهای نوپا ممکن است متوجه شوند که در توضیح اینکه محصول یا خدماتشان دقیقاً چه کاری برای خریداران بالقوه انجام میدهد مشکل دارند. یک فرد معمولی هیچ دانش تخصصی در زمینه فناوری، مالی، یا هیچ یک از صدها زمینه دیگر ندارد.
پل زدن موفقیت آمیز این شکاف می تواند به معنای تفاوت بین شکست و موفقیت برای بسیاری از شرکت های نوپا باشد. انیمیشنهای گرافیکی متحرک در سادهسازی مفاهیم دشوار به ایدههایی به راحتی قابل درک هستند.
مزایای استفاده از موشن گرافیک یا تصویر متحرک
مزایای استفاده از موشن گرافیک یا تصویر متحرک بسیار زیاد است. به ندرت موضوعی را پیدا می کنید که نتوان تصویر متحرک را روی آن اعمال کرد. آنها فوق العاده همه کاره هستند زیرا همه چیز را تشکیل می دهند. لوگوها، اشکال، رنگ ها و عناصر همگی می توانند به موشن گرافیک تبدیل شوند.
با قابلیت شخصیسازی بیپایان، آنها گزینهای عالی برای کسبوکارهای جدیدی هستند که میخواهند اثر خود را در بازار بگذارند و خود را در ذهن مخاطب تثبیت کنند. هنگامی که یک پیام با طراحی بصری جذاب همراه باشد، برای خریداران بسیار آسانتر است.
طراحی گرافیک با تصاویر ثابت کار می کند و متخصص در گفتن زیاد و در عین حال استفاده از کمی است. یک نگاه به یک عکس باید هر چیزی را که باید در مورد آن بدانید به شما بگوید.
به همین دلیل، موشن گرافی در ساده سازی اطلاعات و به حداکثر رساندن درک برتری دارد. این بدان معناست که تولید آن اغلب بسیار ارزانتر از انیمیشن سنتی است که برای بیان پیام خود به روایت متکی است.
انیمیشن موشن گرافی در حال حاضر به طور گسترده در جامعه استفاده می شود و از تصاویر و نمادهای به راحتی قابل تشخیص استفاده می کند. این بدان معناست که مخاطبان از قبل پذیرای استفاده از آنها هستند.
مطالعات نشان داده است که استفاده از فیلم های متحرک می تواند تاثیر مثبتی بر تبدیل تا 85 درصد داشته باشد.
موشن گرافی ابزاری ضروری است که هر کسب و کار یا استارت آپ نوآورانه ای می خواهد آن را در اختیار داشته باشد. تقریبن از هر شکل دیگری از رسانه یا بازاریابی آنلاین که در دسترس است، سود بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.